Share

End Game

End Game: Leveraging Research Conclusions and Recommendations into Action and Implementation Plans – April 20, 2018

Research professionals working in the Creative Industries understand that some research is intended to find a wider audience.  That careful crafting of methodologies and diligent research can lead to insightful conclusions.  Results may be released in ways that further engage the audience.  This panel will discuss strategies for ensuring valuable research conclusions and recommendations do not remain on the page but are disseminated and measured through effective visualization, action and implementation plans.

Moderator:

Lisa Freeman, Research Consultant

Panelists:

Janal Bechthold, Board Member and Chair of the Women Composer Advisory Council, Screen Composers Guild of Canada
Christa Dickenson, President & CEO, Interactive Ontario
Emily Kellogg, Program Manager, Association of Canadian Publishers
Melanie Rutledge, Director, Government and Industry Engagement, Magazines Canada



Phase finale : Traduire les conclusions de recherche et les recommandations en plans d’action et de mise en œuvre – 20 avril 2018

Les chercheurs professionnels travaillant dans les industries de la création sont bien placés pour savoir que certains travaux de recherche ont pour objectif d’atteindre un auditoire plus vaste. À cette fin, l’élaboration minutieuse de méthodes et d’études approfondies peut aboutir à la formulation de conclusions perspicaces. Les résultats obtenus peuvent être diffusés de manière à attirer davantage le public. Ce groupe de discussion étudiera les stratégies à adopter pour faire en sorte que les conclusions de recherche et les recommandations précieuses ne restent pas lettre morte, mais soient diffusées et mesurées dans le cadre de plans efficaces de visualisation, d’action et de mise en œuvre.

Animatrice :

Lisa Freeman, conseillère en recherche

Panélistes :

Janal Bechthold, membre du conseil d’administration et présidente du conseil consultatif des compositrices, Guilde des compositeurs canadiens de musique à l’image
Christa Dickenson, présidente-directrice générale, Interactive Ontario
Emily Kellogg, chef de programme, Association of Canadian Publishers
Melanie Rutledge, directrice des relations gouvernementales et industrielles, Magazines Canada